28 Ocak 2012 Cumartesi

Ayân-ı Beyan

I.
Yeni farkettim.
Bak yine ağaç vurmuş kıyıya.
Eli kulağındaki balıkçı martısı;
Gökyüzü ve deniz, yine sen çizmiş.
Sanki Gotic!
Fakat zahirde fotoğrafçılık deklanşöre basmak imiş.
Yeni farkettim.
Üçtür imge-i nur kullanmadığımı.
Bank üstü yeşil, derme çatma bir köy evi;
-O solundaki de kimdi?
-Beşinden biri bendim.
-Diğeri hani şu solundaki, söylesene n'olur.
Alfa ışını, beta mikrobu;
Ah şu hayatımdaki prostatlı seksi kadın.
-Yav senle alakası olsa valla söylerim.

II.
Bu gün acilde
Ben de kansızın teki çıktım.
Bilinmeyen hastalıkların adıdır: Havale,
Görmüşlüğüm geçirmişliğimde vardır ha.
Depakin 200: sen bi numarasın.
Sen ne numarasın!
Zaten ben seni seviyorum sen pastayı.
Hastane değilde.
O eli Kafkasya'da o kadar beklemiştim ki.
O kadar.
Anlatım bozukluğunu farkedeceğine;
Adam olsaydın önce nutuğu okurdun.
Aylin zaten sen;
Eğer ki bu yazıyı okusaydın,
Belki de ben;
Tekrar havale geçirirdim.

III.
İsmini şiirlerimde kullanabilir miyim ?
Şimdiden sana söyleyim Aylin.
Benim cenazemi top arabasıyla kaldırmasınlar.
Çünkü selam verilsin istemiyorum naaşıma.
Hiç olmazsa yılda bir defa,
Acil tartışmamız lazım Aylin.
"Öyle deme."
"Öyle deme, öyle deme!"
Ah şimdi sen Kanlı Noel'i de hatırlamazsın.
Hani şu yurdun kara kışa teslim olduğu
Kayan çocuklar, çarpışan otolar falan.
Oysaki hava tahminlerini doğrulamak için yaşıyoruz hepimiz.
Uğraştırma beni, kendin söyle;
E illaki lise yıllarında sende yalamışsındır:
Mürekkebi.
Bu soğukta bi demli çay, bi de sen;
Valla ayarım Nermin, kaçıyor Filistin'sen.

IV.
Dine saygılı bilim
Yaşasın. Kaynaştırma harfleri!
Zamanında Irak için niye ağlamadık?
Hüngür hüngür.
Filistine ağladığımız gibi.
Hı?
Düzenli olarak duvarına yazıyorum.
Doğum gününü kutlamak için olsa da.
Yetmez mi?
Hatta dün de aynı programı izlemiştik.
Ne tez unuttun?
Seni sevmemem için bi sebep söylesene.
"Dün güzel bile değildin, daha n'olsun."
E daha n'olsun?
Lütfen şiirlerimi yavaş oku Aylin,
Lütfen.
Ha Irak için de ağlamayı unutma emi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Allah razı olsun.